vineri, 17 martie 2017

Filmele Sequel

Industria cinematografica se bazeaza pe marketing pentru a obtine cat mai multe persoane fane ale unui gen, unei serii de filme sau chiar un anumit actor. Fiind niste produse culturale foarte scumpe si asteptarile fata de profituri sunt mari. Exista o parte foarte importanta de cercetare de marketing pe care studiourile de filmari si casele de productie se bazeaza. De exemplu, daca un film a fost primit foarte bine, au fost cumparate foarte multe bilete si discuri digitale, sunt sanse semnificative ca filmul sa aiba o a doua parte.


Un scenariu ilogic

De foarte multe ori filmele gandite a fi de sine statatoare au un inceput si un sfarsit bine definit. Daca  studiourile de productie doresc sa filmeze o a doua parte se intampla de multe ori ca asta sa fie in detrimentul scenariului. Un film sequel grabit poate avea o poveste ilogica, fara a tine cont de multe din detaliile primei parti.


Eficienta dovedita

Faptul ca un film a avut succes inseamna ca a doua parte va necesita un efort de marketing mai scazut astfel ca din punct de vedere al costurile are sens aceasta practica. Din pacate filmele sequel sunt alese in detrimentul scenariilor noi si a proiectelor de filme care implica putin curaj. Astfel, in 2016 9 din primele 10 titluri cele mai de succes erau filme regandite sau care au fost continuate pentru o parte a doua.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu